Shrnutí za září - začíná podzim, čtecí krize a rok jako blogerka


Tak už je načase shrnout si září. Je osmého října a už mě to fakt kouše do zadku a poslední hodinu u seriálu mám strašnou chuť být produktivní. Takže jdeme na to ať mě to brzo přejde!
Ještě než se dostaneme k samotným knihám tak musím poznamenat že tohle září to byl rok co vás tady otravuju takže jste tady na blogu mohli zaznamenat děkovný článek s videem. Jestli ne tak budu ráda pokud kliknete zde a na video se mrknete.
Zvládla jsem celkem pět knih – tentokrát jsem ale měla šťastnou ruku, protože u všech převládalo nadšení. Většinou se pohybuju kolem deseti knih za měsíc a tak mi pět příjde poměrně málo, ale když si vezmu, že jedna z knih jsou Kronovy děti o 650 stránkách a k tomu jsem ten měsíc měla poměrně kritickou čtecí krizi, kdy jsem četla jen minimálně je to hodně. A co za knížky to bylo a mé názory na ně?



1     1. KRONOVY DĚTI – PAVEL BAREŠ

Začneme knížkou, kterou jsem už výše jednou zmínila a to druhým dílem fenomenální série Projekt kronos. Jedná se o sérii od českého autora, který si v příběhu pohrává s myšlenkou živých měst a lidí, kteří jsou s městy propojení. Jedná se o sci-fi z blízké budoucnosti (octneme se přibližně v roce 2050) a je to extrémně složité a zamotané. Druhý díl odhaluje tajemství, které mi nedaly spát celou jedničku a celou dobu čtení mě úplně ničí. Je to skvělé. Tuto knihu vystihuje jediná věta: Miluju to, ale nenávidím to. Přečtěte si to. Je to boží. Celá ta série.

2      2. PODLÝ KRÁL – HOLLY BLACK

I tentokrát zabředneme k druhému dílu. Pokračování série Krutý princ se poměrně vyvedlo.  V knize sledujeme, jak se hlavní hrdinka snaží vyrovnat s extrémním nárůstem moci mezi vílami, které čekají na každou její chybu. Jude moc nemusím a měla jsem ke knize výhrady (kompletní recenzi najdete zde) ale ve výsledku se jedná o dílo, jehož konec mě málem zabil. Nemůžu se dočkat pokračování.

3      3. WILDCARD: DIVOKÁ KARTA – MARIE LU

A mezi druhými díly zůstáváme! Tentokrát přichází na řadu druhý díl sci-fi série Warcross. Příběh hackerky Emiky, ze které se naprostým nedopatřením stal jeden z nejslavnějších lidí na světe oslovil nejednoho čtenáře a stal se poměrně populární. Jedná se pouze o duologii takže Wildcard sérii uzavírá. Konec mě upřímně zklamal, ale jinak se jedná o poměrně dobrou sérii. Navíc je to naprosto skvěle napsáno. Marie Lu je rozhodně talentovaná žena (celou recenzi najdete zde)

4  4.   DESET TISÍC NEBÍ NAD TEBOU – CLUDIA GRAY

A poslední druhý díl měsíce září je pokračování série Ohnivák a prvním dílem Tisíc kousků tebe. Nebe - vzhledem k tomu, že jsou názvy těžké tak první díl budu zkracovat jako Kousky a druhý díl bude Nebe. Třetí díl Milion světů s tebou bych pokřtila Světy ale k tomu se dneska nedostaneme. Tak tedy – Nebe jsou skvělá kniha. Celá série vypráví příběh o cestování mezi dimenzemi, prvních láskách a zákeřných nepřátelích. Tady se rozhodně jedná o knihy pro dívky, které mají rády sladké příběhy s trochou fantasy. Navíc hlavní hrdinka je zpravidla ta co vždy zachraňuje situaci a je velmi mocná. Co víc dodat – klišé jako prase. Ale knížka se příjemně čte a je to tak dobře napsané že jsem se nemohla odtrhnout.

5 5.   PÝCHA A PŘEDSUDEK – JANE AUSTENOVÁ

Nevěřila jsem, že by někdo mohl tuhle knihu neznat a nevědět o co jde. Při čtení jsem, ale ke svému zděšení zjistila, že takových lidí je opravdu mnoho takže krátce o knize: Příběh vás přivede do doby, kdy ještě nebyla wifi a jiné blbosti, ale veškerá náplň života bylo psaní dopisů, chození na plesy a starání se o vlastní vzhled. Teda většinou u žen. Hlavní hrdinka Elizabeth pochází z chudé rodiny a její matka a mladší sestry postrádají jakékoliv vychování. Na jednom z plesů se seznámí s namyšleným a sobeckým mužem – Panem Darcym. Jejich vztah je pouze formální – vzájemně sebou pohrdají. A nebo ne?
Přečtěte si to lidi. Jane Austenová je klasika a vzhledem k tomu, že její knihy se čtou už několik století tak to musela být umělkyně. Je to skvěle napsané, poutavé a nádherně to popisuje tu dobu. Já jsem se zamilovala -  a vím, že nejsem sama. Pokud jste nečetli rozhodně to udělejte.



Tak to bysme měli. Září se neslo hlavně v duchu druhých dílů velmi dobrých sérií, takže já jsem sama za sebe spokojená. Kolik knih jste přečetli vy?

Komentáře