Bez duše - Lusy Adams

 

Mladá čarodějka Mackenzie Sinclairová před sebou měla mít zářivou budoucnost. Nedostatek moci a pověst potížistky ji však odsoudily k nudné práci v METLE, magické společnosti, která se stará o utajení nadpřirozeného světa. Poté, co Mac zpacká další úkol, je poslána do vyhnanství v Evropě, kde by neměla být schopna nic pokazit. Jenže problémy ji nepřestávají pronásledovat ani tam a Mac se ocitá uprostřed dávného spiknutí, které musí stůj co stůj odhalit. Cena za selhání je totiž její život.


 

Lusy Adams je naše česká, šíleně talentovaná autorka. K samonákladům jsem většinou z principu kritičtější, nerada je beru na recenze, protože kvalita textu i příběhu většinou jasně vykazuje známky, že se opravdu jedná o samonáklad.

Jenže u Lusy je to jiné.

Když jsem před pár měsíci dostala nabídku přečíst si její sérii Odstíny života, nakonec jsem přijala. A bylo to skvělé rozhodnutí. Netrvalo dlouho a přišla další kniha od autorky. Bez duše doplňuje příběh z Odstínů života, ale zároveň rozjíždí úplně vlastní příběhovou linku, kterou čeká ještě pár dalších dílů.

Do téhle knihy jsem zamilovala mnohem víc než do těch předchozích a už i ty s lá
skou doporučuju dál. Jedná se o nenáročnou Urban fantasy. Primárně to tam táhnou ty romantické linky (které jsou rozvětvenější než v Upířích denících, to vám povím. Odhadnout kdo s kým nakonec bude je docela komplikovaná story. Ale hrozně mě to bavilo). Je to takové oddechové čtení. Ale rozhodně se tahle kráska řadí k mým nejoblíbenějším knihám tohohle druhu.

Lusy píše dobře. Svižně, ale elegantně. Věty nejsou osekané ani nepřirozené. Já jsem ten příběh v podstatě hltala. Hrozně rychle to uteklo, ani jsem si nevšimla kdy a ze struktury textu jsem byla dost nadšená.

Je v tom hrozně moc energie. Je to vtipné, vztahy mezi lidmi jsou vybudované hrozně hezky a mají jiskru. Hlavní hrdinku jsem viděla v romantickém vztahu v podstatě s každým potencionálním nápadníkem, protože ty postavy mezi sebou vždycky mají hrozně moc chemie. To jsem moc oceňovala. Navíc tady nehrozí žádné přehrocené instalove vztahy, všechno plyne hezky a autorka se nebojí si to roztahat do ostatních dílů. Zároveň vás ale neunudí k smrti a dokáže příběh napěchovat fantasy souboji a záhadami, které mě – přiznávám - nenechávaly chladnou.



Fantasy svět je tady kapitola sama o sobě. Vítám návrat upírů, vlkodlaků, čarodějů a lovců příšer. Lusy přišla s tématem, které už se sice pár let nenosí, ale když ho autor dokáže dobře zpracovat, pořád má co nabídnout. Sama bych možná ocenila sondu mnohem víc do hloubky celého toho světa, ale z předchozích knih a i z téhle, se to zdá jako hrozně rozsáhlá společnost, kterou nejde úplně shrnout do toho jednoho okruhu, kde se pohybuje hlavní hrdinka.

Moc se mi líbilo vycestování do Monaka a atmosféra celého příběhu. Má to co nabídnout i pokud jde o popisy prostředí.

Je to oddechové čtení. Nenáročné. Nemůžete čekat velkou fantasy ságu, protože to žádná není. Ale je to velmi solidní kniha.

Postavám nic nechybí a vždycky se můžete těšit na další stranu.

Já vám tohle hrozně moc doporučuju. Stojí to za to.

9/10*

Komentáře