Tipy na seriály #2


Před třemi měsíci tady byla první várka a v tuto chvíli přináším druhou. Jsem milovník seriálů, cokoliv dělám tak mi hraje nějaký seriál do pozadí a během týdne jsem schopná sjet seriál o pěti sériích - když mě hodně baví. Rozhodla jsme se to zachovat v čísle pět stejně jako posledně, takže dneska pět seriálů, které vám nesmí utéct. A do měsíce další várka, protože jsem během karantény nezahálela a viděla jsem každý seriál, který mě jen trochu mohl bavit.
Pokud jste nečetli první doporučení, najdete je zde.

Sons sof Anarchy (Zákon gangu)

Kriminální, Drama

Sons of Anarchy (v Česku Zákon gangu) je seriál o fiktivním Motorkářském gangu Synové Anarchie sídlícím ve fiktivním americkém městě Charming. Rozhodně to není seriál, který by si mělo pustit vaše devítileté dítě (nebo sourozenec). Naprosto upřímně? Nepodobá se to ničemu, co normálně doporučuju. Motorkářské gangy se ve většině případů topí v drogách a prodeji zbraní. Časté téma v tomhle seriálu je sex, vraždy a nemístný sexismus. Krvavé záběry, ze kterých se mi chce zvracet jsou neodmyslitelná součást atmosféry seriálu. Ve zkratce? Jestli se vaše nejnechutnější a nejkravavější zkušenost jmenuje Upíří deníky tohle pro vás nebude. Pokud si ale jenom trochu myslíte, že by to mohlo být pro vás - Jděte do toho. Je to skvělé. První série se hodně zaměřují na fakt, že v klubu jsou všichni jako jedna rodina a drží pospolu. Já jsem to ještě neviděla do konce, ale od čtvrté série už to hlavní hrdiny vykresluje víc jako kriminálníky beze cti, než jako jednu velkou šťastnou rodinku, která občas někoho zastřelí. Od začátku páté série už jsou to dost jatka. Dál jsem se zatím nedostala, ale nečekám moc změn. Celý seriál má 7 sérií. Už se nenatáčí, v sedmičce je to totiž oficiálně ukončené. Je to něco naprosto skvělého co vám nesmí utéct. Zajímavě to zachycuje lidskou psychiku i mezilidské vztahy. Zvraty v tomhle seriálu jsou pro někoho, kdo tráví většinu času u netflixových romancí naprosto nečekané a celkově to má svoje nepopiratelné kouzlo. Na nic si to nehraje, už od začátku vám to neslibuje víc než trochu poupravenou pravdu jak tyhle gangy fungují. Má to skvělé herecké obsazení a můžu říct, že to co herci předvádějí je obdivuhodné. A já to miluju.

Mayans M.C. (Zákon gangu: Mayové)

Kriminální, Drama

Celé SoA provází znepřátelený gang Mayové. A po ukončení původního seriálu se začalo natáčet volné pokračování o právě výše zmíněném gangu Mayové. Pobočka, o které se tady mluví, sídlí na kaliforsko-mexiské hranici, hlavním hrdinou je Ezekiel Reyes, kterého propustili z vězení za vraždu policisty a na začátku seriálu je z něj Uchazeč o členství. Mimo gang tady má velmi podstatnou roli i kartel Galindo (už zmiňovaný někde ve čtvrté sérii SoA) a je to ještě větší hnus než původní seriál. V mnoha ohledech je to nechutnější. Krvavých a nechutných záběrů je tady rozhodně povícero, ale taky je to v určitých ohledech mírumilovnější. Je to z jiného prostředí, s jinou atmosférou a s jinou zápletkou. Ale stejně jako SoA to stojí za to. Troufám si říct, že je to ještě lepší. Mayans najdete na HBO GO, což se o Sons říct nedá, a momentálně se natáčí třetí série, která by měla dorazit na obrazovky v září roku 2020, ale s ohledem na situaci to nemůžu zaručit…A ten sountrack z první série! Miluju. (Už kvůli té písničce tomu dejte alespoň šanci)

Looking for Alaska (Hledání Aljašky)

Drama, Romantický

Není tak dlouho co na HBO přistálo seriálové zpracování populární knihy Johna Greena. Naprosto upřímně teď prohlásím, že tu knížku nemůžu ani cítit. Ale když jsem měla chvíli čas tak jsem si pustila první díl… a najednou byl konec.Hrozně mě to chytlo. Líbilo se mi herecké obsazení i scénář. Líbila se mi tam Aljaška a její hluboké myšlenky což mě v knize vůbec neoslovilo. Poslední díly byly nejlepší. Ten smutek postav mi trhal srdce. To jak se vyrovnávali se situací mi přišlo hrozně realistické a nešlo se přestat dívat. Finální scéna pak naprostá dokonalost. Bylo to krásné a dojemné až tak že člověk (když je cíťa jako já) brečí a směje se zároveň.Moc se mi to líbilo. Oslovilo mě to a nějakým způsobem se mi celý ten seriál dostal pod kůži. Od začátku do konce jsem měla oči jako přikované k obrazovce.Velké doporučení. I ve chvíli, že vás neoslovila kniha nebo jste ji nečetli tak do toho jděte. Je to super.


Star-crossed (Láska ke hvězdám)

Drama, Romantický, Sci-fi

Tenhle seriál jsem našla naprostou náhodou. Ale už jsem ho viděla dvakrát. Naprosto na tom příběhu ujíždím a to jedna z nejlepších věcí co jsem kdy viděla.Když bylo Emery šest, přistála na Zemi mimozemská loď. Nikdo se neptal, jestli jsou cizinci dobří nebo zlí a lidé na ně zaútočili. Roman unikl a několik hodin se schovával u Emery v kůlně, kde se o něj tehdy šestiletá holčička starala a ve chvíli kdy dorazily úřady ho lidská dívka bránila vlastním tělem. Ale neubránila. O víc jak deset let později žijí Atriánci v izolaci a pod přísným dohledem ve své vlastní části města. Úřady rozhodnou, že vyšlou malou skupinku cizích návštěvníků aby chodili na střední školu s lidmi. Mezi nimi je i Roman. A na škole se po letech potká znova s Emery.Vlastně jsem moc nečekala. Ale hrozně mě to chytlo. Ze začátku to vypadá na primárně romantický seriál s fantasy podkresem, ale v průběhu se začíná jevit, že je pod tím vším ještě něco víc. Ale nemáte moc šanci přijít na to co, dokud nejste na konci.Ten herec je naprosto nádherný. A charakteristický znak mimozemšťanů je „potetovaná“ kůže. I na obličeji! Vypadá to hrozně hustě. Ta romantika je úžasná. Ten svět mě dostával. Zamilovala jsem si to. I když to nezní bůhví jak atraktivně tak je to vážně moc dobře zpracované.


Roswell: New Mexico (Roswell: Nové Mexiko)

Drama, Romantický, Sci-fi, Fantasy

Roswell: Nové Mexiko je americký mysteriózní televizní seriál. Jeho autorkou je Carina Adly Mackenzie. Vysílán je na stanici The CW, úvodní díl byl uveden 15. ledna 2019. Po seriálu Roswell se jedná o druhou adaptaci románové série Roswell High, kterou napsala Melinda Metz. ← z Wikipedie. Tak nějak ve zkratce o seriálu.
Zůstáváme u tématu mimozemšťanů, protože i tady je to hlavní myšlenka. V roce 1999 se natáčel seriál Roswell, který se odehrával na střední, ale vyprávěl v podstatě stejný příběh. Tady už jsou hlavní postavy starší, herci atraktivnější a kvalita obrazu nevypadá jak přes retro filtry na fotky. A je to naprosto dokonalé. Romantické linky mě baví stejně jako postupné vyšťourávání informací o mimozemšťanech. Akce není nijak extrémní, ale seriál celou dobu udržuje diváka v napětí a s potřebou sledovat dál. To jak se vyvíjí hlavní hrdinové, co všechno o sobě zjišťují a kolik toho dokáží je naprosto fantastické.
Seriál najdete na HBO a momentálně by měla být v procesu třetí série (btw. konec druhé série ve mně vzbuzuje chuť si trhat vlasy. Potřebuju pokračování!).
 


 


Komentáře