Tipy na seriály #1
Zdravím všechny. Pro jednou opustíme téma knih a zabrouzdáme
k tomu – hned po knížkách – nejlepšímu vynálezu lidstva – k seriálům.
Dřív jsem se hodně dívala na filmy, ale v době kdy jsem zabruslila do vod
knižní komunity jsem našla svou druhou posedlost. Miluju seriály. Baví mě, že
když si něco opravdu oblíbím, trvá klidně i několik sérií než se s tím
rozloučím. Což znamená hodiny a hodiny s mými oblíbenými postavami a
světem. A to znamená, že už mám přece jenom něco málo nahleděno, takže jsem si
říkala, že vám sem dneska hodím pět tipů na seriály, které za to fakt stojí.
1. The Vampire
Diares (Upíří deníky)
Upíří deníky jsou poměrně známá věc. Já si, ale nemohla
odpustit to sem šupnout. Sledovala jsem to něco málo přes rok a nelituju jediné
chvíle, kterou jsem tomu obětovala. Osm sérií o upírech, lásce a dramatu pro
holky s romantickou duší nemusí bavit každého – já to ale úplně miluju. Každou
sérií to bylo lepší, působilo to vyspěleji, objevovaly se tam postavy a vztahy,
které mě bavily snad víc než hlavní linka a ten konec mě úplně rozsekal. Bavil
mě na tom vývoj postav a to jak začínali přemýšlet (což – řekněme si upřímně –
v první sérii nedělali vůbec). Do dneška si ráda pustím nějaký díl jen tak
abych si připomněla, jak dobré to je. Jedna z věcí, kvůli které se k tomuhle
ráda vracím, je jeden z hlavních hrdinů, kterého hraje Ian Somerhalder. Na
tom herci ujíždím snad víc než na postavě, kterou ztvárnil naprosto excelentně.
Je to vtipné, napínavé, oddechové a pro mě celkem srdcová záležitost. Tohle doporučuju
všemi deseti.
2. Shadowhunters
(Lovci stínů)
Po dočtení prvního dílu knižní předlohy (Nástroje smrti) by
mě nikdy nenapadlo, že se do toho světa někdy vrátím. A už vůbec by mě
nenapadlo, že tomu tak moc propadnu. Ale z nějakých nevysvětlitelných
důvodů jsem s tím seriálem začala a pak už to jelo. Co musím v první řadě
zdůraznit – má to své rezervy. Hlavní hrdinka Clary je tam naprosto příšerná –
nevím, jestli je to tou herečkou nebo naprosto nepřesvědčivými replikami, ale
vůbec mi nesedla a působila na mě děsně uměle. Každopádně i tak jsem si celkem
užívala její romantickou linku. Co jsem ale vůbec nečekala tak za mojí
posedlost tímhle vším může především LGTB pár, který jsem si v průběhu seriálu
strašně oblíbila a nad kterým jsem celou dobu slintala. Taky ten svět a
myšlenka lovců démonů za mě mají velké pozitiva a celé je to prostě úplně fantastické.
Stejně jako TVD i tohle už se podle všech
zdrojů dočkalo své poslední série (myslím, že jsou nakonec tři? Teď nechci
kecat). Jsem toho názoru, že posledním dílem to totálně pohřbili a že ten konec
je asi to nehorší co se dalo vymyslet, ale tak co už. Nic to nemění na to, že
zbytek stojí za to. Celý ten seriál je oddechový. Nejsou tam náročné ani
zamotané zápletky, ale rozhodně to pobaví a zaujme.
3. Lucifer
První dvě doporučení jsou sice na úplně skvělé seriály. Ale na
Lucifera nemá asi nic. Tenhle seriál jsem začala sledovat v září loňského
roku a během necelých dvou měsíců jsem byla na konci čtvrté série a brečela nad
tím, že na tu pátou si budu muset chvíli počkat. Jak napovídá název naším
hlavním hrdinou je Lucifer – pán pekla. Ale je mu v tom podsvětí nuda a
tak se rozhodne dát výpověď a zamířit na zem. Do Los Angeles. Tam potkává
policistku, se kterou začne časem pracovat a uplatňuje své schopnosti ďábla při
hledání vrahů. Zároveň ale bojuje se svojí nebeskou rodinou a řeší pár
neodkladných božských záležitostí.
Je to na pomezí
detektivního seriálu a fantasy. Strašně krásně se to tam celé proplétá, úžasně
to zpracovává téma těch bohů, andělů a já nevím čeho ještě a zároveň tím
proplouvá ta zdánlivá linka normálnosti v rámci policejního oddělení. Já nevím,
jak mám vyjádřit, jak úžasné to je. Ze začátku se mi úplně nelíbilo to s tím
řešením vražd, ale ve výsledku by to bez toho prostě nebylo ono. Mimo ty nebeské
zázraky a mrtvoly se taky dočkáme sarkasmu a spousty vtipných scén s lehkou
příměsí romantiky, na které ale není celý příběh vystavěný což mě strašně těší.
Doporučuju to fakt moc, za mě je ten seriál úplné mistrovské dílo.
4. The
Magicians (V zajetí kouzel)
Na začátku se hlavní hrdina Quentin dostane na školu pro
mágy a zjistí, že má kouzlené schopnosti. Postupem času pak odhaluje různé tajemství
celé té kouzelné komunity a nalézá magickou zemi, kterou je už od dětství
posedlý. Jenže není všechno zlato, co se třpytí a místo dětské pohádky, kterou
znal se octne ve světě zamořeném krví a zradou.
Je to strašně zvláštní seriál. Místy trochu zmatený, ale ve výsledku
hodně dobrý a napínavý. Já ještě nejsem ve finále. Momentálně jsem tak v půlce
třetí série, ale pořád mě to hodně baví (série jsou 4). Na rozdíl od první
série se tam rozvětvila zápletka na několik dějových linek a už to má celkem
odlišnou atmosféru, ale pořád je to moc dobrý. Má to dost promakaný svět,
zajímavé postavy, které jsou do hloubky a dost se tam řeší i téma deprese. Je
to hodně… syrové. Není tam ten pohádkový nadhled jako třeba v Upířích denících,
kde se všichni se vším poměrně rychle srovnají a všichni jsou bezchybní a
úžasní. Právě naopak, postavy tady jsou zničené, dělají chyby a vyrovnávají se
se vším, co jim magický svět vzal. Zároveň se, ale nejsou schopní magie vzdát,
i když ví, že je to trhá na kusy. Jsem tím dost fascinovaná a děsně mě to baví.
5. Nebe s.r.o.
A poslední dnešní doporučení je na dost humorný seriál. Je
to… já to řeknu na plnou pusu: Je to strašně pitomé. Hlavní hrdinové jsou „andělé“
pracující v kanceláři v nebi na chodu planety země. Jenže bůh je
celkem blbec a chce planetu zničit a tak se s ním hlavní postavy vsadí, že
udělají ten největší zázrak – pomůžou dvěma lidem se do sebe zamilovat.
Asi největším lákadlem na to mrknout pro mě byl Daniel
Redcliff, který si tady střihnul jednu z hlavních rolí. Je to vtipné,
poměrně sympatické a ne moc dlouhé. Rozhodně u toho člověk nemusí přemýšlet a
někdy jsem se chytala za hlavu, do jakých extrémů to došlo. Ale bavilo mě to. Za
jeden večer jsem viděla první sérii (7 dílů po asi dvaceti minutách) na druhou
se zatím chystám. Ta už zase zpracovává jiné téma, v jiném prostředí jen
se stejnými postavami, takže to není „okamžitě to musím vidět“ ale těším se, že
si u toho zase odpočinu a zasměju se. Doporučuju to pokud chcete něco, co vás
pobaví.
Poslední dvě neznám, omrknu! Znáš seriál Grimm? Když vidím, že tu doporučuješ většinou fantasy/nadpřirozeno, tak by se ti mohl třeba líbit (zatím jsem teda viděla jen dvě série, ale dost mě to chytlo). Mimochodem, k těm Upířím deníkům - já zatím skončila u páté série, postupně plánuju pokračovat dál, ale tohle je jeden z těch seriálů, u kterých jsem si nemyslela, že mě tak chytnou. Vždycky jsem si myslela, kdoví jak je to trapná romanťárna pro 13. holky, když jsem o tom slýchávala, ale pěkně jsem na tom začala být závislá (a dokonce to bavilo i mého tátu :D )
OdpovědětVymazatGrimm mi něco říká, ale nijak blíž se s tím neznám. Omrknu. A k těm deníkům - měla jsem stejný názor. A ono to tak hlavně na začátku i bylo. Ale teď na tom děsně ujíždím. A určitě pokračuj! Mě se ty poslední dvě série líbily asi nejvíc ze všeho.
Vymazat