Pád všech neřádů - Amanda Foody

 

Pád všech neřádů (My všichni neřádi 2)



První díl téhle duologie jsem četla s určitými představami a předsudky o tom jaká kniha to bude a ty se tolik netrefily. U dvojky jsem tentokrát měla dobrou představu toho do čeho jdu a dostala jsem přesně to co jsem chtěla a čekala.

Tahle kniha je celkem dlouhým závěrem dvoudílného příběhu vyprávěného z pohledu tří šampionů soutěžících na život a na smrt o nejsilnější moc na světě. Jak se dá předpokládat, není to žádný cozy příběh plný pohádkových postav, ale spíš trochu drsnější a trochu víc současná variace Hunger Games.

Mě to hodně bavilo. Tenhle koncept by mohl být drsný a děsivý, ale díky tomu, že se drží ve vodách YA čtenářů se nesetkáte s žádnými grafickými popisy sexu nebo násilí a celý příběh je relativně mírumilovně laděný (v rámci možností námětu). Hlavní hrdinové jsou jen puberťáci co bojují svoje vnitřní bitvy a snaží se přijít na to kým jsou. Mimo jiné se kniha věnuje i otázkám identity a strachu z ní, což si pochvaluju.

Zápletka je komplikovaná, ale většinu času příjemná na čtení. Má to rychlé tempo a snadný jazyk. Mým největším problémem s touhle knihou byly romantické linky. V prvním dílu mě to bavilo – pomalu vybudovaná napětí, rozdílné a zajímavé páry – fungovalo mi to. Ale tenhle díl to úplně zabil. Bavila mě jedna linka a to jen velmi málo. Většinou se všechny tři romantické zápletky točily v kruzích kolem postav, které mě ani trochu nebavily s dramaty, které mi přišly zbytečné a předem vyřešené. Dost jsem s tím bojovala a víc jsem se těšila na kapitoly, kde se hýbe s hlavní dějovou linkou, než na tyhle milostné pletky.

Ale mimo to dobrý. Je to fajn, je to jednoduché a příjemné a rozhodně nevšední. Má to ponurou atmosféru a je to napínavé. Já jsem spoko.

7/10*

Komentáře