Brána pekel - Leigh Bardugo

 

Brána pekel je druhý díl série od YA autorky Leight Bardugo. Ale tahle série není YA. A je to hrozně super.

Když jsem četla Adult fantasy od Holly Black, skončila jsem mírně zklamaná. Ale tahle záležitost předčila všechny mé očekávání. První díl je pomalým rozjezdem. Tahle kniha byla úplně nadupaným pokračováním, které má všechno tempo, které Devátému spolku chybělo a všechnu jeho atmosféru, které jsem si na něm cenila.

Primárním motivem téhle knihy je peklo. Většina děje se točí kolem okultních věd, magie a obřadních rituálů a v kontrastu s tím vidíme všední život studia na Yalu. A potom máme hlavní linku jejímž ústředním motivem je cesta do pekla. Tahle linka nabízí spoustu metafor a citátů z klasických knih, což podporuje dark academia atmosféru a baví mě to.

Postavy jsou velice silným bodem všech autorčin knih, téhle nevyjímaje. Alex je skvělá hlavní hrdinka – morally gray charakter se spoustou osobního růstu a vybudovanou osobností. Je badass a není typicky hodná, ale je skvělá. A to mluvím jenom o tom jak funguje sama o sobě –  její chemie s ostatními postavami (hlavně jednou konkrétní *mrk mrk*) je skvělá a elektrizující.

Ne vždycky se s touhle autorkou potkám – některé její knihy zbožňuju, u jiných dost trpím. Tahle patří mezi ty, které se mi trefily do vkusu. Devátý spolek je jedna z mých oblíbených podzimních knih a pro vás je to must-read, dokud je venku chladno a stromy shazují oranžové listí.

Má to tempo, je to čtivé, je to magické, je to ponuré, je to smutné i vtipné i poetické a to jsou všechno věci, které v knihách vidím moc ráda.

Za mě bezchybná záležitost. Těším se na třetí díl jako na smilování a všem, kteří mají rádi propracované knihy vřele doporučuji.

 

Komentáře