Když voláš moje jméno - Tucker Shaw

 



Když voláš moje jméno je výjimečná kniha. Většina příběhů, která jsou o lásce jsou příběhy plnými klišé, přeslazených scének a romantických líbaček. Většina YA romantických příběhů by se ubírala úplně jiným směrem než tahle kniha a já bych měla velké množství výčitek. Ale tady já nemám jediný důvod proč byste se téhle knize měli vyhnout.

Tohle je příběh z prostředí a doby, která by mi nemohla být vzdálenější, přesto jsem při čtení měla pocit jako kdybych to všechno zažila. Každá kulturní narážka na osmdesátá léta, každé místo v tehdejším New Yorku – to všechno se zdálo neskutečně opravdové a známé. Příběhy Adama a Bena se v mnohém odlišovaly a tak jsme mohli vidět kaleidoskop prostředí, možností a postav a všechno to dohromady skvěle fungovalo. Každá z postav řešila jiné problémy – v Adamově případě to byla první láska, která ho ostře seznámila s realitou a Ben se zase vyrovnával s odmítnutím, ze strany rodiny a s nejistou budoucností. Obě linky jsou krásně a citlivě zapsaným příběhem, který vás provede světem módy (absolutně jsem milovala kapitoly z tohohle prostředí) a filmu (barvité popisy situací srovnávané s potencionálním filmovým záběrem byl krásný prvek), ukáže vám to jak lidé v devadesátkách bojovali s AIDS, jak se báli, ale i jak plní naděje tehdy dokázali být. Knížka vás zavede na mnoho společenských akcí a ukáže vám krásné a bezpečné kousky neochvějné lásky a věrnosti i v těch nejtěžších momentech. Je to knížka moc krásná a atmosférická, plná dlouhých popisů a krásných pasáží.

Je to moc dobře napsaný příběh, který skvěle buduje atmosféru i postavy. Moc se mi líbilo budování vztahů, i to jak autor respektoval nějaké období lidského hojení se a hledání se místo aby příběh uspěchal. Díky krásně vybudovaným postavám vám autor nabídne velice emotivní scény a komplexní náhled do dopívání dvou chlapců v Americe před čtyřiceti lety. Rozhodně bych to neoznačila mainstreamovým kousek a možná právě proto si to zaslouží záři reflektorů. Je to skvělá kniha. Dobře napsaná, komplexní kniha se skvělou reprezentací života dospívajících. Bez debaty příběh, který nebude stárnout. 

Tahle kniha rozhodně stojí za vaši pozornost.

Komentáře