Skandar a zloděj jednorožců - A.F. Steadman


Jednorožci nepatří pohádek, patří do zlých snů. 
Tyto smrtelně nebezpečné stvůry může zkrotit jen jezdec, který jim pomáhal se vylíhnout. Skandar Smith chtěl odmalinka jezdit na jednorožci a teď konečně nastala chvíle podstoupit zkoušku z líhnutí, která rozhodne o tom, jestli mu bude souzeno podílet se na vyklubání jednorožce. Ke zkoušce však není připuštěn, a když navíc tajemná, děsivá postava přezdívaná Jehla ukradne nejmocnějšího jednorožce na světě, ukáže se, že jezdit na jednorožci je mnohem nebezpečnější, než si Skandar kdy uměl představit. 
Tváří v tvář magii živlů, urputným bitvám na obloze, prastarým tajemstvím, napínavým závodům a samozřejmě i krvežíznivým jednorožcům začíná Skandarovi docházet, že se se svými přáteli ocitl ve velkém nebezpečí. 


Kamarádi… já miluju middle-grade knihy. YA je super, na New Adult mám taky někdy chuť, ale přečíst si dobrou middle-grade – tomu se nic nevyrovná.

Skandar a zloděj jednorožců je pohlazení po duši jehož čtení jsem si neskutečně užila. Je to příběh pro mladší čtenáře, který už podle obálky slibuje, že vám bude připomínat klasické záležitosti typu Percy Jackson nebo Eragon a upřímně jsem až v šoku jak dobře to vystihuje příběh a jeho atmosféru.

Co potřebujete o téhle knize vědět? Pokud jsme to stále nepochopili z názvu jsou tam JEDNORŽCI. A jsou děsně super. Nejsou sluníčkoví, ale vlastně docela potvůrky a rozhodně jsou nebezpeční, ale i tak je na nich něco co vás přesvědčí, že kdybyste měli tu možnost, chtěli byste jednoho z nich mít.   Většina lidí v tom světě je z poletujících koníků úplně na větvi, ale jezdit na nich může jenom pár vyvolených, kteří se to učí ve velké škole pro jezdce. Co z toho plyne? Hodně postav. Knížka pracuje s kamarádskými i nekamarádskými vztahy a celé prostředí má trochu atmosféru internátní školy, což mě osobně moc pasovalo.

Skandar je dobře zpracovaná hlavní postava. Tak nějak bojuje se životem, s tím že nikdy nikam úplně nezapadá, snaží se zjistit kdo vlastně je a kdo chce být a je to tady perfektně pojaté. Nevyzní to na sílu a to jak se se sebou Skandar smiřuje k vám přirozeně dopluje.

Knížka je napsaná čtivě a svižně. Stránky mizí pod rukama a je hrozně jednoduché se v tom ztratit. V jednu chvíli si lítáte na jednorožci a v druhou si všimnete, že začíná svítat (možnáááá mluvím z vlastní zkušenosti). Je to milé čtení, nabouchané akcí a plné tajemství. Plot twisty jsou epesní a musím říct, že na konci jsem chvílemi zatláčela i tu slzičku.

Je to dojemné, moc hezké, akční i dramatické. Číst tuhle knihu a ztrácet se v příběhu působilo jako obrovské, pevné objetí od plyšového medvídka se kterým jsem v dětství usínala. A to je to nejlepší co může příběh nabídnout.

Mám výtky a myslím si, že kniha má mezery ve worldbuildingu. Chtěla bych mnohem víc informací o historii a fungování systému. Ale v knihách pro tuhle věkovou kategorii to není to hlavní a pokud jde o mě, tak ty nejdůležitější nároky byly splněny.  S radostí vám tohle doporučím, protože to stálo za to.

9/10*


- Kniha mi byla poskytnuta k recenzi v rámci spolupráce s nakladatelstvím Host

Komentáře