Nejtemnější část lesa - Holly Black



V lese leží na zemi skleněná rakev a v ní spí chlapec. Na hlavě má rohy a jeho uši jsou špičaté jako nůž... 

Hazel žije se svým bratrem Benem ve městě Fairford, kde vedle sebe žijí lidé a kouzelná stvoření přezdívaná Lesní lid. Sjíždějí se sem turisté, aby na vlastní oči spatřili divy pohádkové říše, zejména pak rohatého chlapce. Jenže návštěvníci nevidí nebezpečí, které se zde skrývá. Hazel a Ben si od pradávna vyprávějí smyšlené příběhy o chlapci ve skleněné rakvi. V jejich vyprávěních je on princem a oni chrabrými rytíři. Namlouvají si, že princ je jiný než ostatní Lesní lidé, kteří uzavírají s lidmi kruté dohody a číhají na turisty ve stínech stromů. Hazel ví, že není možné, že by se rohatý chlapec probudil. Jenže přesně to se jednoho dne stane…

Celý svět se obrací vzhůru nohama a Hazel musí přijmout roli rytíře, na kterého si kdysi hrála. Je vtažena do víru nové lásky, musí se vyrovnat se zradou a rozhodnout se, na čí straně stojí. Dokáže v této roli obstát?
V podobě románu Nejtemnější část lesa se Holly Black, autorka mnoha bestsellerů, vrací k okouzlujícím pohádkovým příběhům, díky kterým se na počátku své kariéry proslavila.




Holly Blacková patří k autorkám, kterých si cením. Upřímně nevím jestli jsem někdy četla knihu od někoho, kdo by měl pro tvorbu atmosféry nebo budování nezapomenutelných světů větší cit než ona.

Krutý princ je její série, které sice mám co vytnout, ale nemůžu se nabažit toho jak perfektně v ní Holly pracuje se světem, který vytvořila a s motivem víl (vlastně nevím, jestli pro mě někdo víly může zpracovat líp nebo jenom stejně dobře jako Blacková). Proto asi není překvapením, že když se mi naskytla příležitost přečíst si její román Nejtemnější část lesa v rámci dlouhodobé spolupráceKnihami Dobrovský, neváhala jsem a sáhla po ní. Návrat do mojí oblíbené reality na pomezí pravdy a lži, krutosti a prohnilosti, jsem prostě nemohla odmítnout.

Knížka se vrací do světa víl, který známe už z Krutého prince. Jenom se tentokrát Holly pustila do mnohem vzdálenějších koutů svojí fiktivní země než už jsme znali. Hlavní hrdinové jsou sourozenci Ben a Hazel, kteří celý život snili o tom, že jednou probudí krásného prince, který spí ve skleněné rakvi hluboko v lesích. Rohatý chlapec je mýtus, stejně reálný jako obraz na zdi. Až do dne kdy se probudí a všechno se změní.

King Cool nevydal tak úplně nový titul - první vydání Nejtemnější části v ČR je z roku 2015 od Omegy s mnohem ošklivější obálkou a s naprosto katastrofickým překladem. Takže jenom tak na okraj – pokud jste četli tu straší a nelíbilo se, nebude špatný nápad zkusit to znova s tímhle.


Protože já jsem nepřekvapivě dost nadšená. Není to bez chyby. Knížka malinko trpí tím, že se jedná o standalone (nebudou žádné další díly). Autorka rozjela hodně romantických linek a komplikovanou zápletku a když to na konci všechno uzavřela po třech stech stranách bylo to malinko… rychlé. Jako by se chystala na pokračování, které nikdy nenapíše. Většina romantiky byla hodně uspěchaná a chyběl tomu nějaký přirozený chod věcí, především pokud mluvíme o tom jací lidé se těch romantických pletek účastnili.

Ale.

Napsané je to krásně. Hollyin styl vyprávění je čistá genialita a elegance (jak už jsem říkala už asi dvakrát, ale já to prostě miluju. To jak dokáže svůj koncept přivést k životu je umění nad umění). Umí nám dávkovat informace a postupně odkrývat různé zvraty a hrozně dobře s váma jako se čtenářem pracuje. Postavy mě bavily hrozně moc. Autorka se vlomí i do nějakých jejich hlubších traumat a problémů a hrozně hezky to do knihy zapracuje.

Tohle čtení jsem si hrozně moc užila. Knížka je čtivá, svižná a ohromivá. Prvky světa i postav nejsou zase tak ohranou věcí a pro mě to nakonec nejvíc táhne ta ohromně efektní atmosféra.

Jsem proto hrozně ráda, že s klidem doporučuju. Je to takové malinko pohádkovější a malinko míň uvěřitelné v některých bodech. Ale ve správné rovnováze, kdy mi to určitým způsobem imponuje.

8/10*

Moc doporučuju tu knížku omrknout. stojí to za zkoušku.

Komentáře

  1. Ahoj, krásný článek. Já jsem dostala Nejtemnější část lesa od rodičů na začátku měsíce a na začátku příštího roku bych se do ní mohla pustit. Hezky jsi mě na ni nalákala a doufám, že se mi bude líbit. 😊
    Když jsi psala, že se autorka vrací do světa z Krutého prince, myslíš, že ji mužů číst, i když jsem Krutého prince nečetla? Snad ano. Nejtemnější část lesa bude totiž první kniha, kterou si od Holly Black přečtu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to pochopíš i bez toho. Je tam zanedbatelné množství narážek, které potěší fanoušky Kruťase ale pro ostatní nejsou vůbec důležité.

      Vymazat

Okomentovat