Nikdyuš: zkoušky jež podstoupila Morrrigan Crowová

Morrigan Crowová je prokletá. Narodila se v ten nejnešťastnější den a všichni ji obviňují, že má na svědomí každou místní pohromu. A co je horší, kvůli kletbě je odsouzena zemřít v den svých jedenáctých narozenin. Pak ale potká Jupitera Northa, podivného muže, který ji dostane do tajemného světa Nikdyuš. Aby tu Morrigan mohla zůstat v bezpečí před hrozivou kletbou, musí najít způsob, jak úspěšně absolvovat zkoušky. Objeví nakonec svůj mimořádný talent?

 

(Fakt, že na fotkách jsou oba díly je maličký detail. Ten názor se víceméně týká jich obou)


Nikdyuš mi učaroval. Tahle série si až příliš rychle získala moje srdce - naprosto jsem tomu propadla.

Jedná se o middle-grade fantasy. Cílovka jsou údajně čtenáři plus mínus ve věku hlavní hrdinky (tzn. 11), ale můj skromný názor je ten, že tohle je čtení pro víceméně každou věkovou kategorii.

Je to zkrátka a dobře geniální. Má to obří kouzlo, ten příběh je tak krásně lidský a působí to jako dětský sen, do kterého se hrozně chci propadnout.

Největší dojem na mě asi dělá to jak moc si Towsendová dokáže hrát s tím světem. Naprosto boří jakékoliv hranice a roztahuje své magické prvky za uvěřitelné meze fantazie, ale všechno si dokáže tak krásně odůvodnit, že to prostě dává smysl a funguje to. Naprosto perfektně. Ten příběh je kouzelný, plný pohádkovo-magična a já to miluju. Místy mi to dokonce trochu evokovalo moji oblíbenou Alenku v říši divů, takže já jsem byla naprosto spokojená.


Postavy vám to představí ještě lepší než samotný svět. Například Jupiter North, jedna z hlavních postav, je úplně moje spirit animal (tohle si musíte přečíst, abyste pochopili). Morrigan představuje naprosto uvěřitelné, vyděšené dítě, které se vážně hodně snaží zapadnout. Místy bylo až děsivé jak moc jsem s ní souzněla. Postavy jsou za mě naprostý majstrštyk.

Je to plné smíchu, magie, přátelství, dobrodružství a čtení mi přineslo pocit naprosté pohody. Tahle knížka vytváří přesně to bezpečné místo, které si představuju, když někdo mluví o čtení jako o úniku z reality.

Má to úplně jiný a nový nadhled. Je to jedna z těch knih, která silně vyčnívá nad ostatní. Autorce se povedlo tady vytvořit něco zcela nového a jiného, co učaruje každému čtenáři. Jsem o tom pevně přesvědčená. Nikdyuš má hrozně moc co nabídnout.

Dokáže vás to dojmout i rozesmát. Člověka to šokuje i potěší a učaruje vám to rychleji něž mrknete.

Čtěte Nikdyuš.

Stojí to za to.

10/10*

Komentáře

  1. Na tohle slyším snad jen samou chválu 🙊 Taky se k tomu budu muset někdy konečně dostat :D

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, tyhle články o knihách mám ráda :-) Po knize se určitě podívám, už jen díky tvému skvělému hodnocení. Zrovna včera jsem si udělala radost a koupila dvě knihy :-) Zachraň mě a Za pět let :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, doklikala jsem se k tobě přes Twitter :) Jsem ráda, že jsem konečně našla nějaký aktivní blog o knihách ♥ Moc hezká recenze, nedávno jsem tu knížku měla v knihkupectví v ruce a říkala jsem si, že asi nebudu cílová skupina, ale teď asi změním názor. Díky.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat