Moje oblíbené filmy

 

Tak dneska po dlouhé době zase trochu neknižně.

Aneb o tom jak u mě filmy natočené po roce 2016 nemají žádnou šanci.

Každý máme pár filmů, na které bysme se mohli dívat pořád a pořád dokola. Můj seznam je docela dlouhý, ale jednu věc mají ty filmy společnou – jsou to věci staré minimálně pět let a pokud je v nich romantická linka, často je naprosto příšerná.

Ale já ji stejně žeru.

 


1. ALICE IN THE WONDERLAND (2010)

Odstartuju to se svojí největší bombou a mým nejmilovanějším always and forever.

Alenka. V. říši. Divů.

Samozřejmě momentálně je řeč o té verzi s Johnym Deppem jako kloboučníkem a Miou Wasikowskou jako Alenkou, režie Tim Burton (tohle jméno se podepsalo pod většinu filmů, které bych mohla jet pořád a pořád dokola, jsem na Burtonovy filmy ujetá).

Animovaná verze je taky super, ale hej! – chovám se jako dospělá.

(Navíc mám tu hranou stejně malinko radši.)

Já jsem celkově obří milovník Alenky jako takové. Lewis Carroll vytvořil svět a postavy na které nikdy nezapomenu. A tenhle film? Ten je bomba.

Vlastně moji posedlost Alenkou jako takovou odstartoval. A co se divit.

Miluju ty kostýmy a masky. Herecké obsazení je skvělé. Pokud nebudeme mluvit o mém drahém kloboučníkovi tak třeba Helena Bonham Carterová jako Srdcová královna? Nikdy jsem neviděla nic lepšího (snad jen její výkon v Harrym Potterovi jako Belatrix). Efekty skvěle podtrhují atmosféru filmu a ty hlášky! Ach, ty hlášky.

Jestli nějaký film odříkám nazpaměť od první scény do té poslední? Tuhle Alenku a Piráty z Karibiku (ale Alenku umím i v angličtině).

Ale důležité je poznamenat, že ten druhý díl - Alice Through the Looking Glass – už není nic moc.

První díly jsou prostě vždycky lepší.        

 

2. BEAUTIFUL CREATURES (2013)

Tohle? To je prokazatelně asi ten největší brak, kterého nebudu mít nikdy dost.

Říká se, že je to taková mladší sestra Twillight ságy. Nejsem si jistá, jestli s tím můžu souhlasit. Stmívání ve mně střídavě vzbuzuje záchvaty hysterického smíchu s otázkou „co to sakra?“ a se spoustou znechucených obličejů v mezičase (ve zkratce mě tenhle bledý fenomén úplně neoslovil). Tohle je přece jenom o něco lepší. Ta romantická linka mě prostě baví, to fantasy v pozadí je děsně cool. Čarodějnice? Zlé čarodějnice? Magie? Nádhera. Tenhle motiv u mě většinou uspěje. Plánuju si v nebližší době doplnit vzdělání i s knižní předlohou (je to podle série knížek, zfilmování se ale dočkal jenom první díl).

Scéna "Now will you please stop raining on me!" se mi líbila tak jako dlouho nic.


Tady s tímhle videem vás chci nalákat. A taky vám doplnit vzdělání.

Nebudu vám lhát – je to průměrná věc. Nebudu se rozčilovat nad tím, jak to že to není tak známé, protože důvodů se lze snadno dovtípit.

Ale stejně mě to baví.

A chci vám to doporučit.

 

3. MORTAL INSTRUMENTS: MĚSTO Z KOSTÍ (2013)

Jedna věc, která v nečestném souboji vyhraje nad předchozím bodem, Nádhernými bytostmi? Nástroje smrti.

Proč? Je tam hezčí herec.

Ne že bych čekala, že se mnou bude někdo souhlasit. Údajně tady můj vkus velmi zaostává a ano, uvědomuju si, že hodnotit film podle hlavního mužského interestu je velmi sexistické a silně neprofesionální.

Nejsem filmový kritik a rozhodně nejsem profesionální. Mám ráda ten film a tenhle článek píšu proto, abych vás o tom informovala.

Cítíte se informováni? No vidíte, a to ještě nejsem ani v půlce.

Začala jsem filmem, vzápětí jsem přesedlala na seriál a dneska už jsme ve čtvrtém díle knižní série (jo, tohle je taky filmová adaptace knihy. Ale tentokrát jde o dost známou Cassandru Clare a její svět stínů, takže doufám, že jste blíže obeznámeni s celým konceptem její tvorby).

Tak či tak – seriál je dobrý, ale nikdy to netrumfne film. Líbací scéna? Slintám jenom si na to vzpomenu, ale teď vám sem nepřidám video, protože „och spoilery“. Mrkněte na film, ta scéna stojí za to.

Opět vás na to nebudu lákat jako na jeden z největších zázraků kinematografie, ale je to nenáročný, vizuálně sympatický film co bych mohla vidět tisíckrát a jednou k tomu.


4. AMAZING SPIDER-MAN 1 &2 (2012 & 2014)

Na chvíli se přesunu na jinou stranu barikády – superhrdinové!

Ano, ano. Dneska prý Marvel jede. Upřímně já nejsem zrovna skalní fanoušek. Avengers mě baví, ale jednou stačilo.

Ale. Starší Spiderman s Garfieldem v hlavní roli? Och, ano.

Do těch filmů jsem se zamilovala (oba díly jsou bomba). Je to smutné, je to vtipné (a nepodepsal se na tom ten děsný americký trapnohumor co provází nejnovějšího Spidermana s Hollandem  #changemymind), je to romantika a pokaždé je to napínavější než poprvé.

(A taky tam mají skvělé padouchy a čupr obsazení. Dane DeHaan například – hraje v druhém díle – byl super taky i ve filmu Valerian a město tisíce planet.)

Pro mě nejlepší verze Spidermana. A celkově se velmi snadno zařadila k mým oblíbeným filmům.

Je to super.


5. HŘÍŠNÝ TANEC, PÝCHA A PŘEDUSEK, POMÁDA, TITANIC

Já vás nebudu s tímhle trápit po bodech, tuším dokonce že tyhle filmy už dostaly prostor v nějakých podzimních doporučeních. Ale já si nemůžu pomoct a na konec je musím zmínit. Ne že bych čekala že je neznáte, ale je důležité vás informovat o tom že JÁ JE ZNÁM A MILUJU.

Protože je znám a miluju.

(Poznámka pod čarou: Titanic mi poprvé přišel jako děsná trapárna a o rok později jsem to viděla znova, bulela jsem jak malá a prohlásila jsem to za nejlepší film na světě).

Jsou to klasiky (vlastně všechno co jsem dneska zmiňovala jsou dost klasiky), takže to asi nepotřebuje moc vysvětlování.

Jestli jste neviděli jeden z téhle svaté čtyřky? Napravte to. Tyhle filmy jsou skvělý.

A to je fakt.

 

Dobře, dobře. Už končím. Asi jsem nepřispěla s ničím převratným, ale za pokus to stálo.

 

Znáte ty filmy?
















Komentáře