Sedm rozchodů Amy a Craiga - Don Zolidis

 Je zvláštní, jak někdo dokáže být celým vaším světem a vzápětí se stane někým, na koho se nedokážete ani podívat"


- knihu mi v rámci spolupráce poskytli na recenzi ze společnosti Knihy Dobrovský
 


To nejlepší v Craigově životě je zároveň tím nejhorším. Řeč je o Amy, s níž tvoří nanejvýš zvláštní pár. Samotářský mladík se totiž s kamarády stýká takřka pouze při hraní Dračího doupěte, zatímco jeho krásná a inteligentní přítelkyně je všemi oblíbenou předsedkyní hned několika studentských organizací.

Přesto však tito dva skončí spolu. Dokud se ovšem Amy s Craigem nerozejde. Potom se k době sice vrátí, ale jen aby se záhy nato znovu rozešli. A tak stále dokola – celkem sedmkrát...


Marně si hlavu lámu, jak mám tuhle recenzi podat.

Líbila se mi ta knížka? Ne. Ale zase úplně špatná mi nepřišla. Je to ten typ knihy, který mě nijak nezaujal, neoslovil a v hlavě mi nezůstal.

Je to hrozně nevýrazný a nezáživný příběh. Teoreticky má co nabídnout, ale vlastně není ničím zajímavý než snahou o nějakou… originalitu? A moc úspěšná mi ta snaha nepřišla.

Je to suché. Chybí tomu nějaké výrazné nebo zlomové momenty v ději nebo cokoliv co ve čtenáři vyvolá nějaké emoce. Chyběla tomu jiskra, vztah postav je tam zbudovaný hrozně nešikovně, celá knížka je vlastně omílání pořád dokola toho stejného bez nějakého progresu nebo změny.

Celý děj skáče v čase. Od rozchodu tři k rozchodu jedna a pak rovnou k pětce… to tomu dost ubližuje. Nebráním se tomuhle způsobu vyprávění. Často to autorovi pomáhá budovat atmosféru nebo tajemno. Ale tady to nemá co dělat. Člověk je zmatený, neví co jak a proč a když se konečně chytne tak autor zase skočí do jiného časového období. Kolikrát mi bylo fakt jedno, jak se dali dohromady po třetí, když jsme věděla, že po páté budou zase spolu. Tohle je příběh, po kterém se chce, aby šel chronologicky. Mimo jiné i třeba kvůli postupnému vývoji vztahu hlavních postav. Který tady nebyl. Prostě vůbec žádný progres. Člověk by si řekl, že díky tomu jak se furt rozcházejí a scházejí se jejich vztah mění, vyvíjí. Prostě by se to všechno mělo postupně stupňovat až by došlo na finální Craigovo rozhodnutí. Které by autor zdůvodnil něčím víc, než bum, na hlavu mi spadl mozek a najednou s ní nechci být.

Je tam pro to hrozně moc prostoru. Chci vidět vývoj. Od lásky k úpadku. Přístup „najdu sedm primitivních důvodů k rozchodu, pak je dám šestkrát dohromady a zakončím to nějak vzletně, i když naznačím, že to vlastně tak vzletné není“ se mi nelíbí. Je to díky tomu zoufale o ničem. Z konce už mě to tak nudilo!

Postavy byly všechny hrozně zvláštní. Některé vyloženě nesympatické, Craig byl na Amy nezdravě fixovaný a byl jí tak trochu posedlý, což je další věc, se kterou mohl autor pracovat líp. Většinu času se Craig jenom ztrapňoval a snažil se u toho vypadat roztomile což není něco, co bych ocenila.

Ať vypíchnu i pár věcí co byly dobré – autorův humor je fajn. Romantika sice jak z hodně špatné americké komedie, ale rozesmát mě to rozhodně zvládlo. A ne jednou. Taky na začátku ohromí autorův způsob vyjadřování a je schopný vás poměrně rychle dostat do děje, i když si to pak kazí těmi skoky v čase.

Sečteno podtrženo… je to špatně. S tím příběhem jsem si nesedla, i když styl psaní jako takový se mi docela líbil, nevyvážil ty díry v příběhu. Přišlo mi to nedostatečně rozvinuté a hodně věcí mi tam chybělo.

Kdybych si mohla vybrat tak po tom nikdy nesáhnu. 

Tolik asi k celkovému dojmu.

3/10*

Nakladatelství: King cool

Na e-shopu KD se dostanete tudy

Komentáře