Shrnutí za červenec - Moc dobré knihy a hodně citátů!
1. Jane Eyerová od Ch. Bronte
„Och! Bohu svoje srdce
dám, vy o ně nestojíte“
-
Jane Eyerová je klasika, kterou by měl číst každý. Autorka vypráví příběh, který si zaslouží být vyprávěn a u kterého naprosto chápu, že si udržel srdce čtenářů víc než 150 let a pořád získává nové. Je to krásné. Je to úžasné. Je to kouzelné. Kniha je vyprávěná poutavě a ten jazyk je tak nádherný! Pravda, popisy přes tři stránky mě někdy nudily, ale jinak jsem si užila každé slovíčko. Je to kouzelný příběh o lásce o lidech a o té době. Pohladí po duši a zvedne náladu. Velké doporučení.
2. Zjizvený král od L. Bardugo
„Strach je jako fénix.
Můžeš ho vidět tisíckrát shořet a stejně se vrátí.“
-
Zjizvený král se ke mně dostal prostřednictvím spolupráce s Megaknihami potom, co jsem se naprosto zamilovala do série Šest vran. Po dočtení si myslím, že to bylo… nedostačující. Pravda – Kaz Brekker a jeho vraní šestka nasadili laťku vysoko, ale i bez nich by byl Zjizvený král takový nemastný, neslaný. V podstatě nic se tam nedělo, příběh neplynul a táhlo se to. Nemůžu ale říct, že bych si to neužila. V průběhu čtení knih z Grishave jsem si zamilovala ten svět a Nikolaj je obrovská láska. Je úžasný a parádní a vtipný a perfektní. Postavy jsou tady nepochybně velkým plusem. Zápletka už ale moc pozitivního nepřinesla. Je to průměr. Ani špatné, ani dobré jen prostě… málo.
3. Holubice a had od S. Mahurin
„Existují v
posmrtném životě východy slunce? A jestli jo, budu mít oči, kterými bych se na
ně mohla dívat?“
-
Od Holubice a hada jsem měla velká očekávání a zároveň jsem kvůli
obřímu nadšení všech ostatních od začátku čekala, že to nebude nic moc. Nebylo.
Rozhodně to nebylo pro mě. Hate-to-lovers romantika byla před nedávnem něco, co
jsem hrozně vyhledávala – a do dneška tím nikdy tak úplně nepohrdnu – ale tady je
to hrozně, ale hrozně přecpané klišé scénami a ta výsledná láska je pak čtenáři
prezentovaná, hrozně neporazitelně a dokonale. Pohádkově. Nedokážu to úplně
vysvětlit. Bylo to prostě moc. Což vedlo k neuvěřitelnosti a časem i
trochu zhnusení z mé strany. Taky je to možná proto, že celá kniha stála
na téhle romantice a ostatní tam tak nějak… bylo. Svět, ostatní postavy (když
už jsme u toho tak oba hlavní hrdinové byli jak podle šablony – naštvaní na
celý svět a přesvědčení, že jsou nejlepší – a byli tak ploší až to bolelo) -
autorka se všemu věnovala hrozně okrajově. Postavy jsem si neoblibovala, akce
mě nebavila, knížka mě nedokázala udržet v napjetí. Zkrátka a dobře –
todle nebylo vončo.
4. Věřit znovu od M.
Kasten
”Každé ráno mi dává šanci začít znovu.”
-
Po té co jsem přečetla první díl série (Začít
znovu) už jsem prostě neměla pokračovat. Jednička se mi nelíbila. Bylo to moc
sladké, moc naivní, moc pitomé, moc ubrečené, moc nelogické – bylo to úplně
mimo můj vkus romantických knížek. Ale řekla jsem si „Sper to ďas. Dawn a
Spencera jsi přece měla radši“ – tak jsem do toho šla. Nepochybně to bylo lepší
než jednička. Míň prvoplánové a primitivně „slaďoučké“, ale pořád hrozně
přeidealizované. Styl psaní paní autorky mi nepasuje a její představa „perfektní
romantiky“ taky ne. Hlavní postavy byly většinou na jednu po hlavě, aspoň jim,
ale nálada lítala nahoru a dolů z nějakého důvodu a ne protože se jim
prostě chce.
Tohle je hrozně moc o věci vkusu. A já mám ráda
sladké a miloučké romantiky. Ale tohle je kniha s přeslazenou romantikou a
mě po dočtení zůstal v žaludku takový pocit, kdy jsem si říkala „tohle je
moc“. Neoceňuju tenhle druh romantických knih a s autorkou si vážně
nerozumím. Ale ve chvíli kdy jsem četla tak mi to sedlo do nálady, takže si vlastně
jako nestěžuju. Možná jenom trochu.
5. Věř mi od K. Scott
„Jenže pocity se nedají jen tak vypnout a zapnout!“
-
Byla to moje druhá kniha od autorky a rozhodně
jsem nebyla zklamaná. Nezařadila bych to mezi moje TOP romantiky, ale četlo se
to dobře. Celý příběh tak nějak přirozeně plynul a působil hrozně moc
realisticky. Jako kdyby to fakt vyprávěla holka na střední a ne někdo kdo bydlí
v Malibu hned vedle Barbie a žije její dokonalý život. Většinou, když se
podíváte do oddělení romantických knih, tak je tam toho hodně. A můžete se
vsadit, že 90% z toho bude ve výsledku úplně stejné. Tohle by nebylo. Tahle
knížka patří mezi těch 10%, které se absolutně a totálně liší. Hlavní hrdinka
má nadváhu a trauma a hlavní hrdina je prostě kluk. A je to fajn. Četlo se to
dobře a užila jsem si to. Ale právě protože je ta knížka tak jedinečná, tak mám
trochu rozporuplné pocity, protože některé ty události byly no… skoro
traumatizující. Musíte si to přečíst, abyste to pochopili. Nejde mi to
vysvětlit. Ale rozhodně vám to můžu doporučit.
6. Vzhůru k obloze (díl 1.) a Výhled
na hvězdy (díl 2.) od B. Sandersona
(Sem normálně dávám citát, ale z těchhle knih, žádný nemám – nic mě
nezaujalo. Jestli vás jo, určitě mi dejte vědět)
-
Takže. Pokecáme si o všech dosud vydaných dílech
téhle naprosto parádní série. A pokecáme si o obou, protože po dočtení jedničky
jsem se musela zvednout a pelášit do nebližšího knihkupectví pro dvojku – a že
to stálo za to.
Zamilovala jsem se do toho. Bylo to pomalé, ale v určitý
moment jsem si prostě uvědomila, že to hrozně moc žeru a že si to hrozně moc
užívám. Knihy vám nabídnou silnou hlavní hrdinku, která má své chyby, ale v průběhu
se vyvíjí a já ji měla každou stránkou radši. Je zvláštní a naprosto se vymyká
tomu, jak hlavní postavy vystupují normálně. A to bylo skvělé. Taky mě hrozně
ohromil svět a společnost. To jak tam Sanderson všechno popisoval, bylo prostě
wow. Charaktery naprosto dokonale propracované. A lepší romantická linka snad
není (je tam toho fakt hrozně moc málo, ale stejně je to TOP!). Sanderson je
skvělý spisovatel. Po přečtení těchhle knih jsem o tom velmi hluboce přesvědčená.
A vy byste si ty knihy měli přečíst taky, protože jsou skvělé a stojí za to.
7. Naprosto pozoruhodná věc H. Greena
„Nikdo
přesně neřekl, co by se mělo udělat, ale NIKDO TO NEUDĚLAL!“
-
Naprosto pozoruhodná věc je nepochybně naprosto pozoruhodná kniha.
Autor dal dohromady hodně témat a hodně myšlenek a nacpal to do jedné knihy což
nakonec fakt funguje (a že mě to překvapuje). Funguje to, ale během 328 stran
se do vás autor snaží nahustit tolik informací a tolik událostí, že to časem
tak trochu začne ztrácet význam – takže i když to funguje tak to při čtení není
tak úplně ono. Hrozně se mi líbilo, když rozebíral patologickou lidskou potřebu
po pozornosti a rostoucích číslech laiků a sledujících na sociálních sítích. A
jak moc to může lidi ovlivnit, protože posun, který April za tu knihu udělala
je fascinující a napsaný tak, že si vlastně ani nevšimnete, kdy se začala
chovat jako naprostá kráva, ale prostě se tak chová a vám to nevadí, protože
autor celou knihu vysvětluje proč to dělá a vy tomu rozumíte a nestěžujete si. Ale
zpět k té spoustě informací a událostí – to že toho bylo tolik, co se
autor snažil tou knihou říct vedlo k tomu že mi příběh časem přestal chutnat
a i když jsem ho ze začátku shledávala zajímavým a zajímalo mě jak to bude, tak
to časem odeznělo. A pak to bylo jen zdlouhavé a nudné, i když jsem se jednou
za čas nadchla pro nějaký odstavec tak mě to ve výsledku pořád hrozně nudilo. A
to i přesto že jsou tady naprosto skvělé charaktery postav a všechno je moc
dobré. A taky je to pekelný bizár. Není to špatná kniha, ale já vlastně pořád
nevím, jestli se mi líbila. Mám hrozně rozporuplné pocity.
8. Každé srdce je bránou od S. McGuire (re-reading)
„Proč
brečíš duchařko? Uletěly ti včely z márnice?“
„Honem,
honem, honem, když nás večeře chytí jak neděláme co se sluší a patří, tak
přijdeme o povidlové vdolečky.“
„Nikdy
jsem neměl rád nedokončené příběhy“
-
Vážně jsem chtěla dát jenom jeden citát. Fakt moc jsem chtěla. Ale
tahle knížka jich má tolik! A tady nejsou ty nejlepší, protože jsou moc dlouhé.
Tuhle knížku jsem četla podruhé za tři měsíce. Tři měsíce! S ohledem
na tohle a počet těch citátů vám je asi jasné, že to fakt moc miluju. Je to
těch nejlepších 168 stránek v mém životě. A vy je rozhodně potřebujete
číst.
Každé srdce je bránou je v-podstatě-skoro-reteling na Alenku v říši
divů. Je potřeštěný, nádherný a tak trochu bizár. Má nádherný jazyk a ty
nejlepší postavy jaké znám. Skvělou zápletku a naprosto DOKONALÝ SVĚT! Já vím, že mi nevěříte. Ale je to fakt. Tahle knížka
si zaslouží všechnu chválu světa. Protože je perfektní.
Nejlepší kniha měsíce: Vzhůru k obloze
Nejhorší kniha měsíce: Věřit znovu
Celkem knih: 9
Celkem stran: 3614
Ahoj,
OdpovědětVymazatmusím říci, že mě se Mona Kasten líbila, ale z celé doposud vydané série mi přišel nejlepší třetí díl. Z tvých knih znám jinak jen Jana Eyrovou, kterou mám ráda. Určitě mě zaujala kniha Věř mi,podívám se po ní v knihovně. Já jsem se v červenci pěkně rozjela a přečetla jsem 23 knih, můžeš se na ně mrknout u mě na blogu. Jinak se mi moc líbí citáty, které jsi vybrala:-) Měj se hezky!
Hanka z blogu ciculka.cz