Hříšní světci - Emily A. Duncan


Naďa vyrostla v klášteře vysoko v horách. Učí se ovládat své schopnosti, které by mohly konečně zastavit už staletí trvající válku s vedlejší zemí. Její dar spočívá v tom, že dokáže mluvit s bohy -  a žádat je o magii. Jednoho dne ale, její nudný a stereotypní život naruší nepřítel, když zaútočí na její domov. Je nucena opustit přátele a všechno co kdy znala, aby zachránila sebe a jedinou šanci její země na vítězství. Na útěku je donucena spojit se s nepřítelem a vydat se na nepochybně sebevražednou misi.

Je schopnost mluvit s bohy darem, nebo prokletím?



Můžu říct jen to, že by tahle nádherná věc neměla nikomu ujít a jinak to nepitvat. Protože Hříšní světci jsou nepochybně nejlepší knížka, jakou jsem za poslední dobu četla. Ze začátku jsem, měla chvíli problém se zorientovat, ale ve chvíli kdy mě to začalo bavit jsem zjistila, že je to jako by mi někdo přikoval prsty a ke knize a já jsem prostě namohla přestat číst.

Chabý argument proč tomu obětovat svůj čas. Já vím. Ale ještě to s tím úplně nevzdávejte.

Příběh stojí na pár stereotypech. Tím nejdůležitějším je pravděpodobně romantická linka. Jo. Badboy, od nenávisti k lásce, nepřátelé, kteří se zamilují – je to hrozně staré, používané a ohrané. Ale pokud to někdo dokáže napsat, tak je to pořád skvělé. A Emily to rozhodně umí. Romantika nebyla vynucená, nebyla plná laciných frází a nestála na scénách, které už použilo tisíc autorů před tím (Ano Začít znovu, dívám se na tebe). Naopak. Bylo to krásné a napsané s takovým citem, že jsem se nemohla nezamilovat. Scény mi nic nepřipomínaly a nikdy jsem nevěděla, jestli rozhovor skončí hádkou nebo polibkem. Každá stránka byla překvapení (nutno dodat, že ne jen v romantice. Celá knížka je hrozně nepředvídatelná a plná překvapení).

Miluju hlavní hrdinku. I Serafína (knížka je psaná ze dvou pohledů. Naďy a ještě prince z té nepřátelské země). Hrozně mi oba přirostli k srdci takovým tím správným způsobem. Někdy jsem měla chuť s nimi zatřást, ale tak přátelsky. Trochu tápu jak vysvětlit své pocity. Ale prostě jsem je měla strašně ráda i když někdy jim nedocházelo zjevné.

Magie. Příběh stojí na magii krve a na magii bohů, ale v minulosti toho bylo víc. Je tam hrozně fajnově popsaná ta krvavá magie a i to jak čarovala hlavní hrdinka bylo… zajímavé.
Když už jsme u té hlavní hrdinky (což je dost často opakované téma, v téhle recenzi). Musím zmínit, to, že mě v napjetí drželo i to jak se tam rozebírala podstata samotných bohů. Na začátku byla Naďa pevně přesvědčená, že jsou čisté dobro a laskavost. Ale během příběhu se to… vyvíjelo. A to bylo naprosto úžasné. Všechno kolem tohohle tajemství co stihnul tenhle díl odhalit bylo naprosto dokonale zamotané a zároveň dokonale jasné. Miluju to. Hrozně moc.

Konec mě zničil. Celá knížka se točí kolem politiky a výše zmíněné už fakt dlouho trvající války. A to co se z celého příběhu na konci vyklube… Já prostě… Wow. Nevím co říct. Miluju ten zvrat, protože je tak úžasně nečekaný a tak hrozně děsný, že jsem vážně musela chvíli zhluboka dýchat, abych s knížkou nehodila. Nenávidím ho, protože se tam stalo to, co se stalo. A vážně akutně by se mi hodil další díl (takže doporučuju rychle naklusat a jít si tu knížku koupit aby mi – i vám, protože to budete milovat – vydali i druhý a třetí díl).

Bála jsme se toho. Bála jsem se toho hodně. Bohové? Sakra, já jsem čekala všechno. Jen ne že to bude tak skvělé. Pusťte se do toho beze strachu. Bez očekávání. (Což se asi lehko říká, když jsem vám to teď tak vychválila).

Z obálky i z anotace jsem čekala něco… jiného než to bylo. I ten název evokuje hodně věcí, které v knížce nebyly. Je to pravděpodobně taková ta knížka, kterou bych si nikdy nepořídila a odsunula ji jako nezajímavou s divným námětem. Nebýt toho kolik lidí mi ji vychválilo. Vážně to stojí za to. Zamilovala jsem si to a slintám jenom, když při psaní těchle pocitů vzpomínám, jak moc se mi to líbilo.

Nepředvídatelné. Úžasné. Dokonalé. Potřebujete to číst. Vážně moc.

10/10* (Tohle hodnocení ode mě dostávají jen ty největší pecky. A to tahle rozhodně je. Nemá jedinou chybu)

Komentáře