Khaar: vzdorující - Roman Turčany

O čem to je:


Khaar je velitelem té nejobávanější jednotky v království. Pro jeho Jestřáby platí, že buď zvládneš výcvik nebo padneš. Není jiná možnost. Proto jsou vojáci pod jeho vedením ti nejlepší. Odhodlaní zemřít za svého velitele.
Náš příběh začíná, když je Khaar spolu s Jestřáby vyslán bránit svou zem před barbary. Jenže se ukáže že barbaři jsou to poslední, co by jeho zemi mělo ohrožovat a jemu dojde děsivá skutečnost – nebezpečí pro jeho zem se skrývá uvnitř.
Jeho nepřátelé si ale neuvědomují, že v Khaarovi se skrývá prastaré zlo. A to se teď jejich přičiněním probouzí. Netouží po tom vrátit lidem mít – touží jen po pomstě.  



Můj názor:


Upřímně se přiznám, že jsem neměla moc očekávání, ale těch pár představ které jsem si o knize vytvořila se úplně minuly realitě.
Nemůžu popřít, že se jedná o opravdu drsnou fantasy, ale zrovna mě tenhle příběh nesedl.
Prvních asi sto stránek mě bavilo. Mělo to rozhodně dobře nakročeno. Četlo se to rychle, v podstatě už od začátku se tam něco dělo a líbilo se mi, jak se to vyvíjí. Jenže pak nastal bod zlomu.
Najednou tam bylo všeho nějak MOC. Líbila se mi vedlejší linka, která se tam v průběhu rozjela. Ale příběh hlavního hrdiny ztratil mé sympatie velmi rychle. Přišlo mi to přeplácané, moc věcí dohromady což tvořilo takový guláš, ve kterém jsem se sama ztrácela a úplně jsem příběhu přestávala rozumět. Naopak ta vedlejší linka mě bavila. Bylo to jako číst dvě knihy naráz, jednu povedenou a poutavou a druhou přeplácanou a nudnou.
Líbil se mi ten jazyk, příběh mě nedokázal zaujmout ani bavit, ale čtení jako takové nebylo nepříjemné. Posledních padesát stránek jsem už ale trpěla. Obě linky se více méně spojily a příběh mě přestal bavit úplně. Přeskakovala jsem celé odstavce, u jedné bojové scény jsem dokonce vynechala jednu stránky – jen abych už to měla dočtené. Přísahám, že jsem se nikdy tak moc netěšila na konec knihy jako tady. Posledních pár stran bylo nabitých akcí, ale já jsem se do čtení nedokázala vžít. Bylo to prostě něco úplně mimo mě.
Nemůžu říct, že je ta knížka od základů špatná. Vlastně si myslím, že měla velký potenciál. Ten se ale dal využít mnohem líp. Zeškrtala bych to tak na půlku, protože spousta částí působila uměle aby byla kniha delší. Taky bych vyškrtala pár fantasy prvků aby to nebylo tak moc namíchané.
Ne, nelíbilo se mi to. Ale zrovna u téhle knihy se podle mě jedná hodně o člověka, kterému to podstrčíte. O zrovna já jsem nebyla ten správný.
Věřím, že si to najde čtenáře – a že by jich mohlo být mnoho. Já ale nejsem jeden z nich.

4/10*


Knížka se ke mně dostala díky spolupráci s nakladatelstvím Fantom print. Za knihu moc děkuju.
Odkaz na homepage nakladatelství: https://www.fantomprint.cz/
O knize přímo na webu nakladatelství si můžete přečíst tady: https://www.fantomprint.cz/khaar-vzdorujici

Komentáře