SHRNUTÍ ZA ŘÍJEN
A už za sebou máme druhý měsíc školy! Nevím jak vy, ale já se
pořád ještě nevyrovnala s koncem prázdnin. Alespoň ty Vánoce se blíží…
Budou nové knížky a volno… No už aby to bylo!
Za říjen jsem zvládla celkem 7 knih. Jsem na sebe celkem pyšná
vzhledem k tomu, že nad knížkou Nevlastní sestra jsem seděla téměř měsíc s konec
pořád nebyl v dohledu…
No každopádně teď už ke knihám:
1.
Nikdynoc
Jako první jsem zvládla Nikdynoc. Příběh Mii,
která se vydá do učení k Rudé církvi aby se z ní stala vražedkyně je
asi většině známý.
Já si ho naprosto zamilovala a tenhle měsíc jsem se rozhodla
si knihu přečíst po druhé. Strašně mě to bavilo i tentokrát. Ano, našla jsem
víc chyb než při prvním čtení, ale rozhodně jsem si čtení strašně moc užila.
2.
Boží hrob
Hned po dočtení Nikdynocu jsem se pustila do
druhého dílu. Boží hrob byl skvělý, ale v mnoha ohledech mě zklamal. První
díl je tomuhle vzdálený na kilometry. Hodně mě mrzelo, že se mi knížka po
dějové stránce úplně nezalíbila. Rozhodně, ale musím podotknout, že je to
napsané naprosto úžasně. Čte se to nadpřirozeně rychle a až do konce jsem se
nemohla odtrhnout, jak to bylo napínavé.
3. Nevlastní sestra
Knížku jsem četla v rámci knižní štafety
a jenom to, že mě do štafety vybrali mi zabránilo si knížku koupit. Díky bohu
za to. Bylo to strašlivě strašlivé. Celá knížka mě neskutečně nudila. Vůbec
jsem neměla chuť do čtení a musela jsem se strašně nutit knížku vůbec otevřít. Hlavní
postava, styl psaní, děj – všechno bylo špatně. Některé věci byly naprosto zbytečné
a nelogické. Děly se jen proto, aby se autorka dobrala ke konci, ale rozhodnutí
postav nepodložila ničím závažným. A to i ve chvílích kdy šlo o rozhodnutí
umřít nebo tak něco. Tahle knížka je naprostý odpad. Největší zklamání roku.
4.
Život jedna
báseň
Po dočtení Nevlastní sestry jsem si chtěla zlepšit
náladu nějakou nenáročnou romantikou. Collen Hoover byla první kdo mě napadl a
tak jsem si zaskočila do knihovny a už po cestě jsem začala číst. Bylo to
úžasné, okouzlující, skvělé, zábavné a smutné. Za jediný večer jsem se dobrala
ke konci. Byla jsem ubrečená jak želva a moc chtěla v příběhu pokračovat.
Ale ty další stránky tam prostě nebyly….
5.
Bez naděje
Jedna moje dobrá kamarádka do mě už dlouho
hustila, že je to skvělé a že to musím číst. A po dočtení Života jedna báseň jsem
chtěla něco od Collen tak jsem si řekla proč ne a začala. Na začátku mě to moc
bavilo, ale po překonání poloviny, už jsem tak uchvácená nebyla. Bylo to
strašně zamotaná, nesmyslně natahované a drama, které se tam řešilo mě za
chvíli přestalo bavit. Knížka mohla být mnohem kratší, což nic nemění na tom,
že mě moc bavila.
6.
Dumbo
Dumbo je nejkratší knížka jakou jsem kdy
četla. Má celkem 32 stránek a 50% obsahu tvoří obrázky. Je to opravdu velmi
zjednodušená a zkrácená verze kreslené pohádky od Disney, což ale nic nemění na
tom že to miluju. Ta myšlenka příběhu mi
vzala dech, a i když se po jazykové nebo jakékoliv jiné stránce dá o knížce
říct, že je to naprostá blbost já jsem si to zamilovala.
7.
Muž z rodu
vlka
První
díl série mě dost zklamal a vůbec se mi nelíbil (Dotyk draka). Prvních 100
stran se mi četlo
příjemně. Děj hezky ubíhal a bylo to zajímavé. Potom jsem ale
měla pocit že autor začal spěchat.
Rozhovory a přímá řeč, které jsem si dokázala představit na deset
stránek byly nacpané do tří vět
a
působily proto trochu uměle. Naopak popis východu slunce byl natažený na celou
stránku a
taky bojové scény byly hodně rozepsané a časem to člověka začalo
nudit. Nebo aspoň mě. Mám
dost smíšené pocity a nevím co si o knize myslet…
Komentáře
Okomentovat