Bez naděje - Colleen Hoover



Je lepší zjistit pravdu nebo věřit lžím?

Právě na tohle se musí ptát Sky po tom co poznala Deana Holdera. Potkala jej v samoobsluze a jejich první rozhovor byl poměrně zmatený a trapný. Jenže časem se z těchto dvou komplikovaných lidí stal pár. Zvláštní a nepochybně velmi nestálý vztah přerostl v něco mnohem hlubšího po té co Sky zjistí pravdu o své minulosti a o Deanovi. Ze začátku se jejich problémy jevily jako nepřekonatelná překážka. Ale čas zahojí všechny rány. Nebo ne?



Pravda vede někdy k větší beznaději než 

víra v lež

Stejně jako nepochybně mnoho lidí přede mnou se i já musím k něčemu přiznat – a to k tomu, že jsem kouzlu téhle autorky podlehla neskutečným způsobem. Ale tahle kniha pro mě byla určitým způsobem zklamání – hned vysvětlím proč.
Přečetla jsem už dvě autorčiny knihy – Život jedna báseň a Odvrácená tvář lásky. Obě byly skvělé se zajímavou myšlenkou. Na autorčiných knížkách úplně miluju jednu věc – nejde jen o krásný romantický příběh, ale dokáže do toho zakomponovat i problémy hlavních hrdinů, které vás vezmou za srdce. Nad kterými jsem se musela zamyslet a které knihy hezky doplňují. Tady se autorka snažila o to samé, dle mého názoru to ale bylo od základů špatně.
Nemůžu prozradit, co byl ten konkrétní problém – je to dost zásadní spoiler. A i když tuším, že mimo pár jedinců tuhle knihu už všichni četli tak to stejně zkusím kvůli těm pár jedincům nějak okecat.
První půlka knihy, kde se ty „problémy“ neřešily ubíhala hezky, romantika, slaďárna – no prostě bomba. Ale ta hlavní zápletka mimo úžasnou romantickou linku byla dle mého názoru…zvláštní. Celkově by mi asi nevadila, kdyby to bylo pojmuto trochu jinak. Jenže ono to bylo napsané přesně tak jak to napsané bylo. A to bylo podle mě prostě špatně.
Bylo to strašně roztahované. Celé to drama kolem Sky se mohlo zastavit v půlce a o nic bysme nepřišli. Jakože vážně ne. Sky se chovala jako blbka. Dělala divné věci, které rozhodně nepovažuju za normální – hlavně co se týče jejího vztahu s Deanem. Dean po tom dělá úplně stejně divné věci, když se dozví něco špatného o jeho minulosti. Nechápu PROČ to tam vlastně muselo být a proč to hrdinové museli dělat.
Stali se svědkem sebevraždy jedné podstatné postavy. Reakce hlavních hrdinů mě do teď vyvádí z míry. Nechápu jak mohli dělat to co dělali. Jak mohli zrovna takhle reagovat. Jako roboti…
Celý ten problém bych po přečtení nazvala trapný. Ano, je to poměrně závažné téma od začátku do konce, ale v řešení zamilované dvojce puberťáku se to nafouklo a udělala se z toho strašná blbost. Hlavní postavy jednaly nelogicky a někdy jsem opravdu nechápala, jak byla autorka schopná něco takového napsat.
Četlo se to špatně, nebavilo mě to a jediné co jsem si přála byl konec.
Pokud bych se vrátila k první půlce tak ta se mi to líbilo. Na Sky jsem měnila názory každou druhou stránkou, ale i přes to že byla zvláštní mi nevadila. Bylo to pěkné, romantické, roztomilé a sympatické. A i přes momenty kde si autorka připravovala půdu pro ten „problém“ se mi to dobře četlo a bavilo mě to.
Mám poměrně smíšené pocity. Což mám poslední dobou u všech knih. Ale bylo tak půl na půl takže 5/10*

Komentáře