Protivníci - Marissa Meyer

Čas se krátí.
Společně mohou zachránit svět.
navzájem však jsou tou nejhorší noční můrou.

Jedná se o druhý díl série Renegáti. Recenzi na první díl naleznete zde.


Nova i nadále setrvává mezi Renegáty jako špion Anarchistů. Ale už tráví mezi nepřáteli příliš mnoho času. Začíná si uvědomovat, že výjimeční, které se chystá zradit jsou také lidé jako ona. Mají rodiny, přátele – a co je nejdůležitější: bojují za vlastní přesvědčení. Není si jistá jestli chce svou misi dotáhnout do konce. Zvlášť, když se přes veškeré své přesvědčení a logiku pomalu, ale jistě zamilovává do syna jejích úhlavních nepřátel. Neví jestli má sílu dokončit svou misi…

Miluju to, miluju to, miluju to, miluju to, miluju to, miluju to, miluju to, miluju to, miluju to, miluju to, miluju to, miluju to, miluju to, miluju to, miluju to!
Obávám se, že tímto jsem vám prozradila pointu celé téhle recenze už na začátku.
Do té knížky jsem se zamilovala. Teda – první díl jsem si zamilovala, ale tohle bylo ještě tisíckrát lepší. Marissa Meyer je skvělá autorka. Jakože fakt hodně. Nemohla jsem se od toho odtrhnout. Všude byly zvraty, neustále se něco dělo a nechyběly ani moje slavné infarktové stavy (jestli vám můžu poradit tak tuhle knížku čtěte v bezprostřední blízkosti nemocnice, protože se mi párkrát zastavilo srdce).
Na téhle knížce nejvíc ze všeho zbožňuju tu myšlenku.Na začátku jedničky bylo řečeno: „na začátku jsme byli padouši všichni“ a tímhle se celá kniha nechává inspirovat. Nejde to vnímat, že někdo je padouch a někdo je ten dobrý – jen každý bojuje za svou věc: za své přesvědčení. A to na té knížce mám nejradši. Vždycky je to striktně zlo a dobro – tma a světlo. Znáte to. Ale tahle knížka to bere skrz úplně jinou myšlenku a to je jeden z důvodů proč to zbožňuju.
Dalším důvodem jsou určitě postavy – tedy spíše Nova. Jako hlavní hrdinku ji mám strašně moc ráda. I když bylo už v prvním díle strašně moc předvídatelné v jakém rozpoložení bude poté, co stráví s Renegáty tolik času strašně moc mě bavilo číst o jejím problému se zorientovat v tom co vlastně chce. I když ne vždy mi hrdinky s podobným charakterem sednou Novu mám hrozně ráda – z určité části za to asi může všechno co se kolem ní děje než ona jako taková. Upřímně jsem si Adriana nikdy moc neoblíbila – ano, fandím romantické lince mezi nimi, ale Adrian jako takový mi nikdy úplně nesedl. On se totiž na svět dívá přes růžové brýle: všechno je nádherné růžové béžové – ale když přijde na Anarchisty jako by byl úplně mimo. Oni jsou zlí – a to je fakt. Všichni jsou oškliví, nebezpeční a je se potřeba jich zbavit. Při tom on je ten který může volně chodit po ulici a hrát si na Sentinela – na rozdíl od nich. Oni strávili několik let v tunelech a nemůžou se ani nadechnou aby někdo neoznámil, že to bylo zlé a podlé. A za to můžou Renegáti. Ale ti co si zaslouží zničit jsou Anarchisté. Tenhle názor bych ani tolik neměla, až do chvíle kdy se v knize stala jedna věc, která je naprosto proti logickému uvažování. Pokud někdo četl, můžu jen a jen souhlasit s Novou. Každopádně to co Renegáti udělali – a komu – je otřesné a od té chvíle si jsem si jistá, že opravdu nikdo tady není padouch. No a ta jedna událost u mě probudila větší nechuť k Adrianovi než dřív – před tím mi tolik nevadil.




Toť vše k mé osobní afekci vůči Adrianovi každopádně je tu ještě jedna úplně božská, dokonalá, snová a úžasná osoba. Tahle osoba se jmenuje Puppeteer – aneb Winston Pratt. Jedená se o Anarchistu, který dokáže z dětí udělat loutky – ano, možná trochu přehnaně… nemůžu si vybavit slovo, které by na to pasovalo, ale asi chápete – každopádně jsem si tohoto muže strašně moc oblíbila. Hned na začátku jedničky mě úplně okouzlil a co se týče dvojky – tam mi autorka zlomila srdce. Přesto má láska k tomuto muži i nadále trvá.  Opravdu ho zbožňuju – strašně, strašně moc.
No, ale už opustíme téma postavy – dostáváme se dál!
Knížka je neuvěřitelně moc čtivá – strašně rychle ubíhá a ani na okamžik se nezastaví. Mám k tomu jen jednu výtku: Proč je to jen tak moc krátké?!!!!
A na to navážu tím: Proč to jen muselo skončit takhle?!!!!!!!!! Nutně a akutně potřebuju další díl. Jakože hned teď. Asi umřu…
Nádherná obálka skrývající skvělý příběh. Navíc se mi strašně moc líbil přehled postav na začátku a to kam patří a kdo to je – u mnoha knih by mi to pomohlo.
10/10*
Bez debaty, bez zaváhání. Přečtěte si celou tuhle sérii. Je to boží.

Komentáře