Oko za oko - Jenny Han a Siobhian Vivianová

Velké holky nepláčou, ale vezmou svůj osud pevně do rukou...


Ostrov Jar působí na první pohled sympaticky. V létě plný turistů, skrz školní rok poklidné místo kde si každý žije svůj život. Vše, ale není tak růžové, jak se zdá. Na ostrově totiž žijí teenageři, kteří si vzájemně lámou srdce a ubližují. A to nemůže zůstat bez povšimnutí…
Kat, Mary a Lilia chodí na střední školu na výše zmíněném ostrově. Jinak nemají nic společného – až na jedno: Někdo jim ublížil. Hodně. A tak se rozhodnou spojit a vydobýt si svoji vlastní spravedlnost. Za každou cenu.

Jedná se o knížku pod, kterou se podepsala Jenny Han (JH) – autorka populární série Všem, klukům které jsem milovala. A autorka knih, které jsou extrémně přeslazené, naivní a nadsázkové a v případě Léta, kdy jsem zkrásněla taky extrémně špatné. Tak teď si autorka trochu napravila reputaci. Protože její spolu autorka Siobhan Vivianová jí evidentně bez problému vytáhla z průseru – protože do háje tohle bylo skvělé.
Myslela jsem si, že to dopadne tak jak slibuje obálka – zajímavý příběh o pomstě, něco co nebude sladké, roztomilé ani zamilované jako jiné autorčiny knihy. No tak ve zkratce… ne, nedopadlo. I přes to, že se tam neodehrávala žádná extrémně romantická linka, bylo v tom něco… Hanovského. I pře sto, že byla knížka o pomstě, šikaně a jiných věcech pořád z toho na mě dýchala ta atmosféra ve všech autorčiných knihách. Hlavní hrdinky byly převážně nevinné, stydlivé a hodné holky. To byl první rys, který na mě vyloženě křičel Jenny Han. A to druhé nedokážu tak úplně vysvětlit. Šlo prostě o něco ve stylu psaní, v tom jak byly věci podané a formulované. Bylo v tom něco naivního a jemného… pro autorku typického. Ale v té knížce byla Jenny Han.
Co se postav týče byly naivní, ale sympatické.  Nemůžu říct jediné špatné slovo. Ubíhalo to rychle, až na začátek. Prvních padesát stránek se dost táhlo, ale pak jsem knížku zhltla.
Dost mě zaujal na konci náznak něčeho jako nadpřirozených schopností, takže už se nemůžu dočkat až v dalším díle zjistím co a jak.
Knížka měla ale jednu zásadní chybu – vadilo mi, že i přes to že se střídal pohled tří hlavních hrdinek byly všechny psané v první osobě. Já jsem četla kapitolu s Liliou a pak najednou byla kapitola s Kat a nemohla jsem se naorientovat na jinou situaci. V tom mi vůbec nepomáhaly krátké kapitoly a tak jsem si třeba uvědomila, že čtu celou kapitolu v domnění, že je dívka někdo jiný, než je doopravdy. To mě strašně moc iritovalo. Jakože fakt hodně. Ale dalo se to přetrpět.
Konec mě dostal, doteď nad ním někdy uvažuju a nemůžu se dočkat až začnu další díl.
7/10*

Komentáře